Alegorie
De multe ori am încercat să mă sinucid.
Această declarație furtivă de anonimat gelos
a anonimatului gelos.
Moartea voluntară este un recurs igienic
pentru cei care nu caută
o voce pentru numele lor.
Este o consolare -acest lucru este evident- să știm că pentru atomii noștri
să știm că pentru atomii noștri
paralizia în care ne aflăm adesea
este radical imposibilă.
Când mă întorc acasă de la serviciu
și mă întind să devorez
acea materie neatinsă a viselor
cu inima mea adormită,
numele meu va fi ca o virgulă
așteptând în tăcerea paginii.
Undeva în ființă,
totuși, punctul final răsare
cu enigmele sale mohorâte și cu bucuria sa funerară.
Scriind la accident
limbajul cu o suveranitate lucidă…
…asta sau eșecul nostalgiei…
a unei fericiri în ruină. Nu există nimic altceva.
Limbile viitorului
În timp ce se așteaptă
sunetul luminii dimineții
din promisiunile nopții,
așa așteaptă vocea mea
luminozitatea ei incomunicabilă fără fapte,
oaspetele binevenit
care vindecă din interior.
Percuția intermitentă a memoriei
intră în vocea somnului;
o sărută și o mușcă,
îi lovește ecoul strălucitor,
îi halucinează marginea albă.
Continentul adormit
se deschide către cuvinte imposibile.
Limba viselor
este secretul zilelor mele.
Pedagogie tăcută:
Pentru a face transparentă
mișcarea imaginară dintre idei și acte,
este necesar să se exerseze visul…
Chiar și coșmarul invită
la reflecții negative ale rezultatului pozitiv
când inima indiferentă doarme
în tăcerea nocturnă.
În germenele viitorului
imaginile se transformă
la care se trezește, odată cu somnul,
gândul.
Datorii
«Nume pentru prada pe care lumina /
omite în rătăcirile sale»
Eduardo Lizalde
O datorie față de exil
această nostalgie pentru mașina maternă,
a cuvântului ei
cuvântul ei târziu și iubitor,
a colțului ei de suflet în care plouă inima.
inima, într-o altă limbă,
perfecțiunea intermitentă a lumii.
Se datorează zborului
această durere al cărei sens
merge de la individ la om.
Și vinovăției, rușinii, plictiselii…
se datorează uneori chipul care
din oglindă se rupe dacă ne privește.
Mă întreb, la ce distanță
este un simptom al gândirii rănite?
Faima lui Ulise este întoarcerea, nu călătoria.
Istoria noastră este și mormântul din Argos:
Cu toții ne întoarcem târziu.
la da-ul promisiunilor viitorului.
pe care am fost când, celule obscure,
am pelerinat în știința goală.
a catastrofei noastre.
În toiul nopții, când reflecția doare cel mai puțin
și mitologia abandonată
a zeilor noștri personali abolită,
tăcerea florii profetice a absențelor.
a florii profetice a absențelor.
Se datorează exodului fortuit,
trădării nomade a despărțirilor,
prozei luminoase fără prestigiu,
-care totuși semnalează victoria…
să continue să fie pentru a se putea întoarce într-o zi,
de a nu muri, ca animalele,
străine de abisul inocent al limbajului.
Lacune neașteptate
«Lansați, ratați lovitura —suntem singuri—
și așteptați rănile potrivite»
Juan Manuel Rodríguez Tobal
Dorința transformă întunericul în trup.
Eu, un altul, predau mesajul cărnii mele
pentru a tortura cuvântul
mai puțin inocent al spiritului meu.
Formele recreate vorbesc,
vorbesc corpurile transformate
la marginea tristeții mele,
unde un animal își șterge urmele.
imaginându-și un alt trecut.
Nimeni nu va putea confirma vreodată dacă ziua de mâine există sau nu
decât prin simplul dar de a ști că lipsește,
pentru arhitectura ascultătoare și suspicioasă
a tot ceea ce este incomplet viu,
un infinit mai mare decât infinitul.
Despre autor:
Arturo Hernández González
(Bogotá D.C.) Poet, traducător și profesor columbian, specialist în pedagogie universitară. Opera sa a fost premiată și publicată în importante publicații culturale și literare naționale și internaționale, precum și tradusă în italiană, română, bulgară, franceză și engleză. Este autorul unor lucrări precum Olor a Muerte (2011; 2012), Breviario de lo incierto (2017; 2024) și Presagios del insomnio (2024). Timp de mai bine de un deceniu, a editat revista internațională de artă și cultură Noche Laberinto.
Un gând despre “Alegorie și alte poezii”