Între dorință și datorie cu duologia „Molia stacojie”

Duologia Molia stacojie, scrisă de Kristen Ciccarelli și formată din Vânătorul fără inimă (2024) și Rebel Witch (2025), îmbină romantismul, fantezia și disputele politice într-un corpus epic captivant. Plasată într-o lume post-revoluționară, unde vrăjitoarele au fost înlăturate de la putere și actualmente vânate, seria explorează teme legate de identitate, loialitate și complexitatea iubirii în mijlocul tulburărilor sociale.

Vânătorul fără inimă, primul roman al duologiei, o aduce în fața cititorilor pe Rune Winters, o tânără ce este nevoită să își ascundă adevărata identitate într-o societate ce persecută pe oricine utilizează magia. Pe timpul zilei, Rune joacă rolul unei femei mondene superficiale, încântată de viața de lux, dar noaptea se transformă în Molia Stacojie, o figură justițiară dedicată salvării vrăjitoarelor de la execuție. Operațiunile sale clandestine se folosesc de afacerea maritimă a familiei Winters pentru a-și ajuta suratele să scape în siguranță.

Gideon Sharpe, cel mai temut vânător de vrăjitoare al națiunii, întruchipează idealurile noului regim. El disprețuiește opulența și superficialitatea pe care Rune pare să le reprezinte. Totuși, când descoperă că Molia Stacojie folosește vasele comerciale ale lui Rune pentru misiunile sale, Gideon se infiltrează în cercul ei social, prefăcându-se atașat emoțional de ea. Pe măsură ce interacțiunile lor devin tot mai intense, atât Rune cât și Gideon sunt forțați să se confrunte cu emoții și sentimente neașteptate și cu disonanța dintre îndatoririle lor și dorințele personale. Gideon începe să vadă dincolo de masca pe care Rune o afișează, recunoscându-i inteligența și compasiunea, în timp ce Rune se confruntă cu realitatea faptului că începe să se îndrăgostească tocmai de persoana care este hotărâtă să-i extermine specia.

Gideon era rivalul ei perfect; un dușman mortal pe care trebuia să-l păcălească. Fără el, Rune nu-și putea dovedi decât jumătate din adevăratul ei potențial. Tocmai de aceea, în adâncul sufletului, își dorea ca el să vină după ea. Tânjea după provocarea pe care el i-o oferea. Avea nevoie să încheie ceea ce rămăsese neterminat între ei.[1]

Ciccarelli reușește să construiască o poveste plină de tensiune și prejudecăți sociale. Relația dintre personaje aflată într-o continuă evoluție este axul în jurul căruia gravitează întreaga narațiune, provocând și determinând personajele să pună la îndoială propriile convingeri și loialități. Autoarea prezintă o societate în schimbare, marcată de efectele revoluției și de persecuția fostelor conducătoare, oferind un fundal puternic care oglindește problemele reale legate de dinamica puterii și nedreptatea sistemului care a abolit o monarhie absolutistă, înlocuind-o cu dictatură.

            Celălalt volum al duologiei, Rebel Witch, care nu a fost încă tradus la noi în țară, o prezintă pe Rune Winters ca fugitivă, după ce Gideon Sharpe, bărbatul de care s-a îndrăgostit orbește, a trădat-o, divulgându-i adevărata identitate. Pentru a putea supraviețui, Rune se aliază cu Cressida Rosebood, un foil al său, o vrăjitoare puternică ce dorește să restaureze vechea ordine pe insulă. Alianța o aduce pe Rune într-o situație precară, aceasta fiind nevoită să își echilibreze propria supraviețuire cu posibilitatea ca regimul opresiv al vrăjitoarelor să revină la putere.

Gideon, măcinat de vinovăție și de sentimentele pe care își dorea să nu le aibă pentru Rune, dar pe care nu le poate alunga, se confruntă cu propriii demoni interiori. Devotamentul său față de noua republică începe să scârțâie pe măsură ce își dă seama că acțiunile sale ar putea avea consecințe neașteptate.

Dacă asta însemna slăbiciunea, atunci voia să fie slab. Dacă asta însemna păcatul, atunci avea să fie un condamnat în iad. [2]

Ciccarelli excelează în dezvoltarea personajelor, oferind atât lui Rune cât și lui Gideon un parcus emoțional complex, în timp ce aceștia navighează atât prin conflictele lor interne cât și prin presiune externe ale lumii în care trăiesc. Personajele secundare, înclusiv enigmatica vrăjitoare Cressida, adaugă profunzime și complexitate narațiunii, îmbogățind explorarea moralității și a graniței fragile dintre bine și rău.

            În esență, duologia Molia Stacojie, examinează intersecția dintre identitatea personală și rolurile impuse de societate. Existența dublă a lui Rune evidențiază sacrificiile pe care indivizii trebuie să le facă pentru a se proteja de mediile opresive. Călătoria lui Gideon reflectă lupta dintre dorință și datorie, ilustrând modul în care convingerile puternice pot fi zdruncinate prin conexiuni personale.

            Tensiunea romantică dintre protagoniști servește drept catalizator pentru explorarea unor teme mai ample, precum încrederea, trădarea și puterea transformatoare a iubirii. Relația lor contestă normele societății și îi determină pe amândoi să își reevalueze credințele.

            Mai mult de atât, duologia abordează natura ciclică a puterii și a revoltei. Revoluția care răstoarnă domnia vrăjitoarelor duce la un regim la fel de opresiv, ridicând întrebări despre adevărata natură a libertății și despre prețul necesar pentru a o menține.

            Recomand duologia oricărui pasionat de literatură fantastică, dornic să fie captivat încă de la primele pagini și a cărui pasiune pentru citit vrea să fie stârnită de o poveste ce se încadrează în mult iubitul trope „enemies to lovers”.

            Am ajuns la această duologie întâmplător. Când am început să citesc seria, era doar primul volum publicat și l-am descoperit datorită bunei mele prietene, Alexandra care știe întotdeauna ce cărți să îmi recomande și cum să mă țină în priză după fiecare serie. Dar după ce am terminat Vânătorul fără inimă, am știut că duologia lui Kristen Ciccareli o să devină una dintre preferatele mele și nu m-am înșelat. Am terminat volumul al doilea în trei zile, timp în care nu am putut să mă gândesc la nimic altceva. Deci vă recomand această serie cu multă încredere.


[1]  Kristen Ciccareli, Heartless Hunter, Wednesday Books, New York, 2024, p 351. (t.n.)

[2] Kristen Ciccareli, Rebel Witch, Wednesday Books, New York, 2025,  p. 144. (t.n.)

Despre autoare:

Sorana Maria Ilie (n. 2002, Buzău) este scriitoare de literatură contemporană (poezie, proză), student-filolog la Facultatea de Litere și Științe din Ploiești, editor și redactor de carte, colaborând în 2020 cu revista POV21, atât în calitate de editor cât și de jurnalist, cu autori precum Raluca Iacob (autoarea romanului „Păcate Arse”), Oana Nicoleta Boabeș (coordonatorul blog-ului „Petale de cerneală”).

A debutat în revista școlară „Metronom” din cadrul Colegiului Pedagogic „Spiru Haret” din Buzău în 2018 cu poezii și fragmente de proză scurtă. În 2022 a publicat primul volum de poezie, în limba engleză, „When the night stops falling” ( Amazon.co.uk, 2022), în prezent lucrând la un al doilea volum ce va completa seria și a unui volum despre impactul overthinking-ului asupra noastră. A colaborat cu reviste precum Proezia și eCreator, unde a publica poezii și fragmente de proză.

Un gând despre “Între dorință și datorie cu duologia „Molia stacojie”

Lasă un comentariu